Blogi

Ajatuksia etiikasta

Eettisyys arjessa

Olen seurannut suurella mielenkiinnolla eri kanavissa käytävää keskustelua etiikasta: yritysten eettiset ohjeet, yksilön etiikka ja arvot, urheilu ja etiikka, johtamisen etiikka… Etiikka sanana kuulostaa jotenkin mahtipontiselta ja ylevältä ilmaisulta, josta on välillä vaikea löytää linkityksiä työarkeen ja jokaisen meistä päivittäiseen toimintaan sekä valintoihin.

Management by Perkele perillisineen

Työn murros edellyttää myös johtamisen uudelleen määrittelyä ja johtamskäytäntöjen uudistamista. Tulos- ja tavoitejohtamiseen on otettava ihmiset mukaan osaamisineen, näkemyksineen, toiveineen, odotuksineen ja tarpeineen. Heille tulee antaa mahdollisuus dialogisuuteen ja välittävään toimintatapaan. Näin yksilöille ja tiimeille tulee mahdollisuus toimia vastuuohjautuvasti kohti strategisia tavoitteita ja organisaation päämäärää.

Palautteen sietämätön välttämättömyys

Palautteen antaminen ja vastaanottaminen herättää työyhteisöjen keskuudessa edelleen monia eri mielikuvia ja tunteita, jopa pelkoja. Palaute tulee omaksua luonnolliseksi osaksi työhön liittyvää päivittäistä vuorovaikutusta, jonka tavoitteena on nykytilan parantaminen.

Mitä tarjoan?

Uudistamisen taitoja ja muutoksen työkaluja esimiehille

  • Ketterät toimintatavat ja ohjaamisen käytännöt 
  • Itseohjautuvuuden, strategia- ja tavoitetietoisuuden kehittämisen keinot
  • Työkykyjohtamisen osa-alueet ja käytännöt
  • Esimiesten toimeenpanon ja aikaansaamiskyvykkyyden taidot
  • Resilienssin ja suoriutumispotentiaalin vahvistaminen
  • Ihmiskeskeisyyden ja eettisyyden edistäminen

Miten toteutan?

Verkossa tai f-to-f, asiakaskohtaisesti ja tavoitteellisesti

  • Tavoitteelliset, osallistujien työarkeen linkitetyt työpajat ja valmennukset
  • In house –periaatteella uudistusten toimeenpanon tuki muutosten vauhdittamiseksi
  • Coaching yksilöille ja ryhmille hallinnan tunteen saavuttamiseksi sekä roolivastuun selkiyttämiseksi
  • UUTTA!  Jopa yksittäin toteutettava 45 min täsmäcoaching: esimiestyö haastavassa tilanteessa 

Kenelle sopivat?

  • Johtajille, esimiehille ja kehittäjille, joiden vastuulla on organisaation sekä yksilöiden suoriutumisen ohjaaminen, kehittyminen, aikaansaavuus ja päämäärien saavuttaminen työntekijäkokemuksen laadusta tinkimättä  
  • Tiimeille ja työyhteisöille, jotka haluavat menestyä myös nopeasti muuttuvissa tilanteissa
  • Asiakaskokemuksesta ja myynnistä huolehtiville, joiden vastuulla on asiakaskohtaamisten laatu sekä myyntiä ja asiakaskokemusta parantavat toimintatavat